Vælg en side
123a

Man kan lære utrolig meget ved at tage et kursus og der findes kurser indenfor næsten alle fag og emner. I langt de fleste virksomheder i dag, er der behov for at minimum en medarbejder er i stand til at kunne varetage firmaets sociale medier. For det kræver faktisk en del at give kunderne det rigtige indtryk af ens virksomhed ved hjælp af disse platforme. Med et kursus hos AMU kan du give en sat netop denne viden og erfaring. 

mand der rækker hånden op

Find dine kunder der hvor de befinder sig mest 

I disse moderne tider, som vi alle lever i, bliver mange former for virksomheder nødt til at følge med den teknologiske udvikling som deres kunder oplever. For der er mange grundlæggende ting i den almene danskers hverdag der har ændret sig. Deres vaner er ikke længere de samme som de var engang.    

For eksempel er der mange der nu primært søger ny viden på internettet. Men det gør de faktisk også til dels gennem apps som Instagram og Facebook. Især når det kommer til butikker og restauranter, har det en stor betydning, at de er til stede på disse platforme og tager sig godt ud. For på den måde husker nye potentielle kunder dem og vil en dag slå vejen forbi og måske købe noget. 

Dette princip gælder selv for en forretning som for eksempel www.cykelstol.dk. For ved at have en god tilstedeværelse på de medier deres kunder bruger, bliver de hele tiden præsenteret for deres nyeste varer. Så når de en dag faktisk skal købe en ny cykelstol, så ved de lige hvor de skal købe den og de kender endda til de forskellige modeller på forhånd. 

For restauranter er det ofte mere vigtigt at vise kunderne, hvor god og hyggelig stemningen er hos dem. Men sådan noget som diverse tilbud er også gode at få kommunikeret ud. 

skærm med sociale medier

Organiser virksomhedens post 

Med den rigtige viden og de rigtige midler, som man vil lære at kende gennem et kursus. Vil man faktisk være i stand til at sidde med morgenmaden, tage en lur eller handle i Netto og samtidig poste flotte billeder med en god tekst på din arbejdsplads’ sociale medier. Hvordan tænker du måske. Jo for deres findes nemlig apps eller hjemmesider, som åbner muligheden for at time fremtidige posts for dig. 

Det vil sige at du kan sidde og klargøre en masse forskellige posts du ved virksomheden gerne vil have ud. Men du behøver ikke aktivt at sidde klar og lægge dem op på det ønskede tidspunkt. For ved hjælp af disse værktøjer, kan du indstille tidspunktet for hvornår det klargjorte post skal ud til verdenen. Det gør, at du undgår at glemme at dele vigtige ting med kundegruppen, og samtidig kan du nemmer koncentrere dig om andre arbejdsopgaver, i stedet for hele tiden at skulle tænke på om jeres tilstedeværelse på de sociale medier er i orden. 

Fordi det i dag er så vigtigt med sociale medier, er det en god ide at give en ansat et kursus, så vedkommende kan klare disse opgaver på den mest effektive og dermed givende måde for virksomheden.