Vælg en side
123a

Der kan være mange grunde til at investere i hjemmesider. Hvis du for eksempel har et firma, og du gerne vil være mere synlig med dit firma, kan web hosting være en god mulighed. Det kan være svært at blive klog på, hvad der er det smarteste at gøre, når det kommer til synlighed og administrative løsninger, men én ting er helt sikkert: IT er vejen frem.

Administrative opgaver

Fordele ved at bruge webhotel

Der er mange grunde til at abonnere på et webhotel. For det første er det muligt for dig at styre flere forskellige hjemmesider fra samme udbyder, hvilket gør det lettere og mere praktisk for den, der skal holde styr på hjemmesiderne.

Derudover bliver dine forskellige hjemmesider også mere synlige, fordi de er tilknyttet et større webhotel, som når bredere ud, end hvis du vælger at oprette dine hjemmesider på separate domæner.

Virksomhedsboost

Find det rette webhotel

Der findes mange forskellige muligheder, når det kommer til webhoteller. Det er en god idé at læse om, hvad de forskellige udbydere tilbyder, inden du beslutter dig for, hvilket du skal vælge. Hvilket webhotel du vælger, kommer også an på, hvilket behov firmaet har. 

For eksempel kan du vælge et webhotel, hvor det også bliver mere overskueligt at administrere mailadresser – det kan være en fordel, hvis firmaet har mange mails tilknyttet, som skal tilses af samme person. Uanset hvem der har ansvar for de forskellige mails, er det en god måde at holde overblik på. 

Hvis du allerede har forskellige hjemmesider tilknyttet firmaet, men på separate domæner, er det ofte en mulighed blot at flytte dem over på dit nye webhotel. Ofte er det også noget, som webhotellet tilbyder at gøre for jer.

Derudover er det en god idé at overveje, hvor mange domæner, man som firma har brug for. Jo mere plads i form af GB man investerer i, jo bedre i forhold til hvis man skal bruge mange domæner. Har man ikke behov for meget plads, men vælger at bruge et webhotel af administrative årsager, kan man måske spare penge på det område. Det kommer helt an på, hvad firmaet behov er.